Reklama na Facebooku

FABRYKA HITÓW > MARKETING > REKLAMA NA FACEBOOKU

Facebook to wiecznie żywe medium, które stale trzyma przy sobie użytkowników. Młodszych, starszych, spragnionych ciekawej muzyki. Promować piosenki czy teledyski można na FB na różne sposoby.

jak wypromować konto na facebooku

Jak wypromować piosenkę na Facebooku?

Mówiąc o Facebooku, należy wziąć pod uwagę różne sposoby promocji. Reklama Facebook dotyczyć może jednego postu bądź całego profilu. W przypadku pojedynczego promowania reklama Facebook wyświetla się na głównych stronach użytkowników z danej grupy odbiorców. Tę należy ustalić przed wydaniem reklamy, aby ta przyniosła oczekiwany skutek. Promowanie piosenki na Facebooku jest proste, o ile pamięta się o kilku ważnych czynnikach.

Reklama powinna być krótka i treściwa. Musi zwracać na siebie uwagę osoby, która spokojnie będzie przeglądać główną stronę. Im więcej użytkowników zatrzyma się na reklamie, tym lepiej dla statystyk i artysty. Reklama Facebook w przypadku promowania piosenki powinna zawierać najciekawszy moment teledysku bądź fragment muzycznej aranżacji. Świetnym pomysłem będzie wybranie jednego wersu bądź zwrotki, do której ludzie będą mogli wracać myślami. Niech będzie to coś zapadającego w pamięć bądź coś, co kojarzy się bezpośrednio z czymś ciekawym. W ten sposób można stworzyć samonapędzającą się maszynę. Osoby zainteresowane piosenką prześlą poleconą reklamę dalej i tak ta będzie już rozwijać się bezpłatnie, idąc dalej w świat.

Jak wypromować konto na Facebooku?

Myśląc o tym, jak wypromować stronę na FB można wpaść w sporą zadumę. Facebook ma wiele algorytmów, których warto pilnować. Nie chodzi jedynie o jakość i wygląd postów. Pod uwagę nie jest brane pierwsze wrażenie. Nim można zachęcić odbiorców do kliknięcia w dany profil, ale to nie pobudza algorytmów. Ważne są takie elementy jak: promowanie płatne strony i postów, wchodzenie w interakcje z użytkownikami i innymi stronami, wzajemnie polecanie, odpowiadanie na komentarze, a także pobudzanie do wysyłania wiadomości. Na uwagę zasługują również grupy na FB, które przyciągają uwagę danych społeczności. Udzielanie się na nich może zapewnić uznanie, a to przełoży się na wzrost wyświetleń profilu i pokazywanej na nim muzyki.

W przypadku FB ważny jest harmonogram i częstotliwość udostępniania postów. Prawda taka, że im więcej, tym lepiej. Jeśli wrzucisz więcej postów, rośnie szansa pojawienia się ich na głównej użytkowników. Mimo dużej liczby postów nie należy przestać myśleć o ich jakości. Każdy post powinien dawać coś widzowi i w jakiś sposób zachęcać go do śledzenia dalszych postów i planów artysty.

Ile kosztuje promocja na FB?

W porównaniu z YouTube czy Instagramem cena reklam jest znacząco wyższa. To między innymi dlatego, że Facebook nadal ma największą rzeszę odbiorców, a wszystko zależne jest od grupy docelowej, długości reklamy czy też czasu trwania całej kampanii. Minimalna wartość postu sponsorowanego to ponad 5 zł, co oznacza, że stawki są tylko wyższe. Im więcej się zapłaci, tym do większego grona odbiorców można dotrzeć. Reklama fanpage to stałe promowanie postów, które zachęcają do wejścia i polubienia profilu.

reklama na facebooku
Sprawdź również: