Reklama na Instagramie

FABRYKA HITÓW > MARKETING > REKLAMA NA INSTAGRAMIE

Promocja muzyki (reklama) na Instagramie to bardzo dobre i ciekawe rozwiązanie. Można na tym serwisie wrzucać fragmenty nagrań, posty z informacjami o procesach tworzenia czy też stylizacje do teledysków. Im więcej zdjęć, tym lepiej. Posty na instagramie wyświetlają się dużej grupie odbiorców, dzięki czemu łatwo dotrzeć do nowych słuchaczy.

reklama na instagramie

Dlaczego Instagram?

Promocja muzyki w social mediach jest istotna niezależnie od poziomu rozwoju i sławy. Nawet bardzo dobrze znany artysta musi informować o swoich nowych piosenkach, płytach, teledyskach czy trasach koncertowych. Dzięki temu dba się o to, aby słuchacze stale wiedzieli, co dzieje się u artysty i co nowego ten wypuszcza na rynek. Ważnym medium jest Instagram, który daje duże możliwości rozwoju i docieranie do ogromnej grupy odbiorców.

Dopasowanie kontentu do odbiorcy >

Tworząc kontent na różnych platformach i w kilku miejscach warto brać pod uwagę kilka ważnych czynników. Jednym z nich są grupy odbiorców. Złym pomysłem jest wstawienie tego samego na Youtube, Instagram, Tik Tok i Facebook. Na każdym z tych social mediów są inni ludzie, z różnymi gustami. Na Instagramie dociera się głównie do młodszych użytkowników. W przypadku facebooka mogą głównie o pokoleniu, które osiągnęło już minimum 40 lat. Sposób przygotowania treści musi uwzględniać tak ważne czynniki. Inne posty zainteresują słuchaczy w średnim wieku, a inne nastolatków.

Instagram to świetne miejsce do pokazywania fragmentów nowej muzyki. Idealnie sprawdza się do ukazywania słuchaczom procesu twórczego – zdjęcia z nagrań, tworzenia tekstu piosenki czy też z ciekawymi osobami, np. producentami muzycznymi. Warto pokazać element, który przyciągają spojrzenie i interesują ludzi.

Reklamowanie instagrama w innych mediach >

Ważne jest również to, aby informować w social mediach o wszystkich swoich kontach. Dobrym sposobem jest np. dodawanie linków do poszczególnych kont pod filmami z muzyką na Youtubie. Dzięki temu każdy zainteresowany piosenkami może szybko wejść na social media i zaobserwować artystę.

Jak wypromować konto na IG?

Zastanawiając się jak wypromować się na Instagramie, można myśleć o darmowych i płatnych opcjach. Instagram reklama profilu, która nie wymaga pokładów gotówki, polega na zwracaniu uwagi na tagi, które się dodaje. To ona rządzą tą platformą. Odpowiedni dobór tagów sprawi, że dane zdjęcie może przyciągnąć znacznie więcej zaciekawionych odbiorców. Niech w tagach znajdą się rzeczy związane z muzyką oraz z tym, co znajduje się na zdjęciu. Dodatkowo warto korzystać z oznaczania innych – współtwórców, wytwórni muzycznych, producentów czy muzyków.

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Sposób promocji na instagramie działa podobnie jak ten na YouTubie. Reklama Instagram wyświetla się jak zwykłe posty oraz w proponowanych. Cena jednej reklamy waha się od 20 do 50 groszy i naliczana jest dopiero w przypadku kliknięcia w daną reklamę przez innego użytkownika. Wybierając reklamę na instagramie warto ustalić grupę odbiorców i ciekawe hasło bądź zdjęcie, które będzie zachęcać do kliknięcia.

reklama promocja na instagramie zespol w studio
Sprawdź również: